Nordic Entertainment Group (NENT Group) 3 sierpnia 2021 roku uruchomi serwis streamingowy Viaplay w Polsce. Platforma będzie oferowała polskim widzom unikalne połączenie najważniejszych, transmitowanych na żywo, wydarzeń sportowych, treści Viaplay Originals, filmów oraz seriali, a także programów dla dzieci. Cena miesięcznej subskrypcji wyniesie 34 zł – oferta obejmie także atrakcyjną promocję, dostępną w momencie uruchomienia platformy.
Po wprowadzeniu serwisu streamingowego Viaplay na polski rynek, będzie on dostępny w 9 krajach europejskich. Pod koniec 2021 roku platforma zostanie uruchomiona w Stanach Zjednoczonych, a w I kw. 2022 roku w Holandii – następnie, do 2023 roku, serwis będzie wprowadzony na czterech dodatkowych rynkach.
Oferta Viaplay w Polsce obejmuje cztery kategorie: transmisje na żywo najważniejszych wydarzeń sportowych, treści Viaplay Originals, filmy oraz seriale, a także programy dla dzieci.
Anders Jensen, NENT Group President oraz CEO:
"Viaplay zaoferuje polskim widzom coś unikalnego – połączenie najlepszych wydarzeń sportowych dostępnych na żywo, najwyższej klasy treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów oraz seriali, a także programów dla dzieci, jest propozycją, której nie ma obecnie na rynku, a to dopiero początek. Będziemy nieustannie inwestować w produkcję treści, dlatego szczególnie czekamy na możliwość współpracy zarówno z nowymi polskimi twórcami, jaki i tymi o już ugruntowanej pozycji, by przygotować lokalne treści Viaplay Originals. Wchodzimy do Polski na długi okres, by być liderem w każdym znaczeniu tego słowa. Chcemy dzielić się stworzonymi przez nas historiami, być częścią wspaniałych polskich sportowych chwil oraz poznawać publiczność i lokalnych partnerów."
Wszystkie filmy oraz seriale na platformie Viaplay, a także większość treści Viaplay Originals, będzie dostępna z napisami w języku polskim lub polskim lektorem, natomiast programy dla dzieci będą oferowały polski dubbing. Najważniejsze wydarzenia sportowe będą pokazywane z udziałem polskich komentatorów oraz z wykorzystaniem stworzonego w Warszawie studia sportowego Viaplay.
Podobnie jak na innych rynkach, na których obecna jest NENT Group, w Polsce dostęp do platformy Viaplay będzie oferowany poprzez bezpośrednią subskrypcję oraz za pośrednictwem partnerów zewnętrznych. Serwis dostępny jest w szerokiej gamie urządzeń oraz platform, takich jak telewizory smart marki Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips oraz TCL; smartfony i tablety wyposażone w systemy operacyjne iOS oraz Android; urządzenia Chromecast oraz Apple TV, konsole PlayStation 4 i PlayStation 5 oraz Xbox One, a także komputery PC oraz Mac.
Transmisje rozgrywek piłkarskiej Bundesligi z udziałem supergwiazdy Bayernu Monachium, Roberta Lewandowskiego (prawa do transmisji do 2029 roku); transmisje spotkań Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji Europy UEFA, mecze najważniejszych europejskich kobiecych lig piłkarskich; kwalifikacje drużyn afrykańskich do piłkarskich Mistrzostw Świata FIFA 2022; Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Kobiet FIFA 2023, mecze Copa América 2024, wyścigi W Series, 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring oraz Ferrari Challenge, rozgrywki golfowe US Open, spotkania piłki ręcznej Bundesligi, mecze koszykówki FIBA EuroLeague Women, a także turnieje snookera, pool bilarda oraz dartów PDC, a od 2023 roku wyścigi Formuły 1. NENT Group ogłosiła niedawno, że szefem redakcji sportowej Viaplay w Polsce będzie Paweł Wilkowicz.
Ponad 70 produkcji oryginalnych, w tym takie seriale jak Kochaj mnie, Max Anger, Wisting, Pod osłoną mroku, Honor oraz Box 21. We wrześniu Viaplay pokaże w Polsce nową odsłonę Fortu Boyard, niezwykle popularnego programu dla całej rodziny, który poprowadzą Elżbieta Romanowska, Mariusz Kałamaga oraz Tamara Gonzalez Perea. Serwis zainwestuje także w produkcję oryginalnych polskich seriali fabularnych.
Najwyższej jakości treści stworzone przez hollywoodzkie studia – NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS – z uwzględnieniem takich seriali jak New Amsterdam, Chicago, The Good Doctor, S.W.A.T., Hawaii Five-0 oraz Opowieść podręcznej, a także przebojowych serii filmów – Spider-Man, Faceci w czerni, Mission: Impossible, Bourne, Bridget Jones oraz Indiana Jones.
Znane na całym świecie treści skierowane do młodszych widzów, takie jak Psi Patrol, Świnka Peppa oraz SpongeBob Kanciastoporty.
źródło: informacja prasowa